تبلیغات مواد غذایی بر کودکان تأثیر می گذارد

adminadmin
219 بازدید

تبلیغات مواد غذایی بر کودکان تأثیر می گذارد : مطالعه جدیدی که امروز در شماره دسامبر 2016 نشریه Pediatrics منتشر شد، نشان داد که چگونه تبلیغات غذایی تلویزیونی بر عادات میان وعده کودکان پیش دبستانی تأثیر می گذارد.

بر اساس این مطالعه، “معرض تصادفی در معرض تبلیغات غذا و خوردن در غیاب گرسنگی در میان کودکان پیش دبستانی”، محققان 60 کودک 2 تا 5 ساله را از نیوهمپشایر و ورمونت مورد بررسی قرار دادند.

بزرگسالانی که در هنگام خستگی یا عصبانیت غذا می خورند، همه چیز را در مورد EAH (غذا خوردن در غیاب گرسنگی) می دانند، اما ممکن است متوجه نشده باشند که این غذا در سنین پایین شروع شده است.

جنیفر اموند، دکترا، استادیار علوم داده های زیست پزشکی در کالج دارتموث، یکی از نویسندگان این مطالعه است. او تجزیه و تحلیل داده ها را تکمیل کرد و دستنوشته اولیه را تهیه کرد و سپس در مصاحبه ای با Healthline.com در مورد آنها بحث کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که گروه مطالعه بسیار کوچک بود و آزمایش نیاز به تکرار دارد.

بیشتر بخوانید: بچه ها چقدر فست فود می خورند؟ »

تنقلات را کنار بگذارید

محققان با این فرض شروع کردند که کودکان پیش دبستانی در ایالات متحده به شدت در معرض تبلیغات غذاهای ناسالم هستند.

اما اینکه آیا چنین قرار گرفتن در معرض غذا خوردن را ترویج می کند، در این گروه سنی مستند نشده است.

بنابراین آنها تصمیم گرفتند این ایده را آزمایش کنند.

ایموند گفت: «مطالعه قبلی روی کودکان 9 و 10 ساله که در مجله چاقی منتشر شد، نتایج مشابهی را نشان داد، اما تحقیقات زیادی در مورد گروه سنی پیش دبستانی انجام نشده است.

در اینجا نحوه کار مطالعه آمده است.

هنگامی که 60 کودک به آزمایشگاه رفتاری رسیدند یک میان وعده سالم – مکعب های موز و پنیر – دریافت کردند.

سپس آنها به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند تا یک برنامه تلویزیونی 14 دقیقه ای را با تبلیغات یک غذا یا یک فروشگاه بزرگ مشاهده کنند. هر دو گروه منتخبی از Elmo’s World را در «خیابان کنجد» دیدند.

به همه بچه ها دسترسی نامحدود به دو غذای میان وعده داده شد تا هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مصرف کنند.

یکی از آن تنقلات، غذای تبلیغ شده بود که چیپس ذرت Bugles بود. گروهی که تبلیغات مواد غذایی را دیدند، 9 آگهی دریافت کردند که هر کدام 15 یا 30 ثانیه بود.

گروه دیگر شش آگهی دریافت کردند که هر کدام 30 ثانیه بود.

آنچه محققان دریافتند این بود که کودکانی که در معرض تبلیغات مواد غذایی قرار داشتند بیشتر غذا می خوردند.

ایموند گفت: «اما آنها به طور کلی بیشتر غذا نمی‌خوردند. “آنها بیشتر از” غذای تبلیغ شده خوردند.

بیشتر بخوانید: تند خوردن ممکن است نشانه اضطراب باشد »

کالری نابرابر

هر دو گروه از کودکان به خود کمک کردند تا مقداری تنقلات تهیه کنند، اما نه به مقدار مساوی.

هنگامی که محققان نتایج را بررسی کردند، دریافتند که گروه تماشای تبلیغات غذا 30 کالری بیشتر از گروه دیگر در طول 14 دقیقه ای که کودکان صرف تماشای Elmo کردند، مصرف کردند.

علاوه بر این، مصرف چیپس ذرت Bugles بیشتر بود.

ایموند توضیح داد: “این 30 کالری بیشتر از نیاز آنها است، و می تواند به چند صد کالری در روز اضافه شود.”

تبلیغات مواد غذایی بر کودکان تأثیر می گذارد : والدین گزارش دادند که کودکان حدود یک ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند. اگر در یک ربع ساعت 30 کالری اضافی بخورند، 120 کالری اضافی در روز است.

ایموند گفت که مشکلات دیگری نیز وجود دارد.

او توضیح داد: «این به بچه ها آموزش می دهد که به سیگنال های گرسنگی درونی خود اعتماد نکنند.

ایموند خاطرنشان کرد: «صنعت غذا در اینجا [در ایالات متحده] خود تنظیم می شود. ما باید به نفع مقررات صحبت کنیم.» (منبع)

دسته بندی تناسب اندام و تغذیه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرص چاقی
  • قرص چاقی ویتافیت
  • قرص چاقی صورت فت فیس
  • پودر و قرص چاقی گین آپ
  • قرص و کرم حجم دهنده بالا تنه
  • قرص و کرم حجم دهنده پایین تنه
محصولات مو
  • محلول ضد ریزش زاندروکس
  • قرص هیربرست
  • ماسک ترمیم کننده موی
محصولات پوستی
  • کرم بوتاکس و چین و چروک
  • کرم مرطوب کننده ابرسان
  • کرم روشن کننده رفع تیرگی
  • پیله ابریشم
  • دور چشم
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
ارسال پیام
1
مشاوره رایگان
در اسرع وقت پاسخ گو خواهیم بود.
سلام
می تونم کمکتون کنم ؟