کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

adminadmin
864 بازدید
کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

پکدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟ چاق شدن همان قدر که برای بسیاری آزاردهنده است ، برای برخی دیگر از افراد یک آرزو به حساب آید .ویتامین چاق کننبده است یا نه ؟ اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به افزایش وزن دارند، باید بدانید که این افزایش وزن تا جایی می‌تواند مطلوب باشد که سبب اضافه وزن نشده و در واقع تناسب اندام شما را بهبود بخشد.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟ اضافه وزن زیاد و چاقی از آنجایی‌که با بیماری‌های بسیاری همچون دیابت و فشار خون مرتبط است، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بسیاری از افراد که به دنبال روش‌های بی‌خطر برای افزایش وزن هستند، در مورد ویتامین چاق کننده سوال می‌کنند و می‌خواهند بدانند که آیا به کمک ویتامین‌ها یا مصرف قرص مولتی ویتامین می‌توانند به افزوده شدن وزن خود کمک کنند یا خیر.

آیا ویتامین ها اشتهای شما را افزایش می دهند؟ واقعا برای شما چه کار می کنند؟ آیا از آنها به اندازه کافی استفاده می کنید؟ آیا باید مکمل مصرف کرد؟

این و بسیاری سوالات دیگر معمولاً نه تنها توسط افرادی که آنها را مصرف می کنند، بلکه توسط متخصصان و متخصصان تغذیه می پرسند.

کلمه “ویتامین” به معنای “حیاتی برای زندگی” است و از کلمه لاتین vita (زندگی) و اصطلاح بیوشیمیایی آمین (حاوی نیتروژن) گرفته شده است اگرچه همانطور که یک دانشمند به آن اشاره کرد اکنون می دانیم که همه ویتامین ها حاوی نیتروژن نیستند. این ماده در سال 1912. آنها برای عملکرد طبیعی بدن مورد نیاز هستند. به استثنای چند مورد، بدن نمی تواند ویتامین ها را بسازد یا سنتز کند. آنها باید در رژیم غذایی یا مکمل های غذایی عرضه شوند. ویتامین ها برای عملکرد طبیعی بدن ما ضروری هستند. آنها برای رشد، سرزندگی و رفاه عمومی ما ضروری هستند.

ویتامین چیست ؟

ویتامین ها مواد آلی هستند که به مقدار اندک در مواد غذایی طبیعی وجود دارند. داشتن مقدار بسیار کمی از هر ویتامین خاص ممکن است خطر ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

ویتامین یک ترکیب آلی است، به این معنی که حاوی کربن است. همچنین یک ماده مغذی ضروری است که بدن ممکن است نیاز به دریافت آن از غذا داشته باشد.

در حال حاضر 13 ویتامین شناخته شده وجود دارد.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

مزایای ویتامین ها چیست ؟

این روزها افراد با ورزش و رعایت رژیم غذایی خاص سعی در کاهش وزن دارند و در عین حال می ترسند که این مکمل های ویتامینی باعث افزایش اشتهای آنها شود. اما در واقع این کاملا گمراه کننده است. ویتامین های مکمل روی اشتها تاثیر نمی گذارند و چاق کننده نیستند. ویتامین ها ارزش کالری ندارند و منبع انرژی نیستند. با این حال، ویتامین ها به بدن شما کمک می کنند تا انرژی موجود در غذا را آزاد کند یا استفاده کند. برخی از مکمل های ویتامین ممکن است دارای پوشش قندی باشند که ممکن است نشان دهنده یک یا دو کالری باشد.
با این حال، کمبود ویتامین ممکن است به از دست دادن اشتها کمک کند. با بازگرداندن تعادل ویتامین، اشتها ممکن است بهبود یابد.

ویتامین ها سطح انرژی را افزایش می دهند، ایمنی را برای محافظت در برابر عفونت ها تقویت می کنند و مواد مغذی روزانه مورد نیاز برای یک زندگی سالم را فراهم می کنند.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟
اما ممکن است بیش از حد و کم تغذیه نیز باشد. غذاهایی که کالری بالایی دارند، ویتامین کمی دارند.

بدن مواد معدنی یا بیشتر ویتامین ها را تولید نمی کند و نمی تواند. اینها را فقط می توان با مصرف غذا یا مکمل تامین و نگهداری کرد. ویتامین ها در بسیاری از غذاها وجود دارد. با داشتن یک رژیم غذایی متنوع، می توانید تمام ویتامین های مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.
از سوی دیگر، دریافت نکردن ویتامین کافی می تواند باعث بیماری کمبود شود.در فرهنگ فست فود و فست فود امروزی، یک مکمل غذایی ضروری است. به دلیل رژیم غذایی، خوردن غذاهای ناسالم یا کمبود وقت، همه ما برای رسیدن به نیاز روزانه به مقداری مکمل نیاز داریم. استرس، رژیم غذایی نامتعادل، سیگار کشیدن، الکل، بیماری، گیاهخواری و سایر عوامل نیز ممکن است منجر به کمبودهای تغذیه ای شود. افرادی که رژیم غذایی نامتعادل روزانه مصرف می کنند نیز ممکن است از خستگی رنج ببرند. در این مورد، مصرف مکمل های ویتامین ممکن است به بازیابی انرژی کمک کند. اما آیا عاقلانه نیست که مکمل های غذایی مصرف کنیم و فکر کنیم که جایگزین وعده های غذایی مناسب و سالم می شوند.

انواع ویتامین ها

ویتامین ها برای کمک به این فرآیندهای متابولیسم ضروری هستند. ویتامین ها مواد ضروری هستند که ما باید از غذاهایی که می خوریم دریافت کنیم تا نیازهای تغذیه ای ما برآورده شود. ویتامین ها نقش های خاصی را در بدن شما ایفا می کنند تا سلامتی شما را تضمین کنند.

ویتامین های محلول در چربی و محلول در آب
ویتامین ها یا محلول هستند یا در چربی یا آب حل می شوند. ما هر دو نوع را در زیر توضیح می دهیم:

ویتامین های محلول در چربی
. بدن ویتامین های محلول در چربی را در بافت چربی و کبد ذخیره می کند و ذخایر این ویتامین ها می تواند روزها و گاهی ماه ها در بدن باقی بماند.

چربی های غذایی به بدن کمک می کنند تا ویتامین های محلول در چربی را از طریق دستگاه روده جذب کند.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

ویتامین های محلول در آب
ویتامین های محلول در آب برای مدت طولانی در بدن منبع قابل اعتماد باقی نمی مانند و نمی توان آنها را ذخیره کرد. آنها از طریق ادرار از بدن خارج می شوند. به همین دلیل، مردم نیاز به تامین منظم ویتامین های محلول در آب نسبت به ویتامین های محلول در چربی دارند.

ویتامین های محلول در چربی

چهار ویتامین محلول در چربی وجود دارد:

  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • ویتامین D

ویتامین های محلول در آب

۹ ویتامین محلول در آب وجود دارد:

  • ویتامین C
  • ویتامین B6
  • بیوتین ویتامین B7
  • اسید فولیک ویتامین B9
  • تیامین ویتامین B1
  • ریبوفلاوین ویتامین B2
  • نیاسین ویتامین B3
  • اسید پانتوتنیک ویتامین B5
  • کوبالامین ویتامین B12

آیا ویتامین ها باعث چاقی می شوند ؟

بدون شک ویتامین‌ها نقشی حیاتی در حفظ سلامتی بدن دارند. با هدف افزایش وزن مصرف ویتامین‌ها گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد زیرا ویتامین‌ها کالری ندارند که منجر به افزایش وزن شوند. برای چاق شدن مقدار کالری دریافتی در طی یک روز باید بیش از مقدار کالری باشد که از طریق انجام فعالیت‌های مختلف سوزانده می‌شود. اما باید به این نکته توجه کنید که ویتامین‌ها از طریق افزایش سنتز چربی، ایجاد مقاومت به انسولین و تنظیم متابولیسم می‌توانند در کاهش یا افزایش وزن موثر واقع شوند. بنابراین اگرچه ویتامین‌ها به طور مستقیم شبیه به قرص چاقی نمی‌توانند عمل کنند اما به طور غیر مستقیم با تاثیر روی متابولیسم در چاقی و لاغری می‌توانند موثر باشند.

عوامل متعددی در توانایی بدن شما برای افزایش وزن نقش دارند، از جمله سن، جنسیت، ژنتیک، بیماری، فعالیت بدنی و غیره. افراد از طریق اجزای اصلی غذاها که به عنوان درشت مغذی ها نیز شناخته می شوند، وزن اضافه می کنند. کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها درشت مغذی هایی هستند که حاوی کالری هستند. هر گرم کربوهیدرات چهار کالری، هر گرم چربی نه کالری و هر گرم پروتئین چهار کالری دارد. ویتامین ها ریزمغذی هایی هستند که به طور طبیعی حاوی کالری نیستند.

از طرف دیگر اگر بخواهیم تجارب مصرف‌کنندگان را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که با مصرف ویتامین‌ها در قالب مکمل دچار افزایش اشتها شده و در نتیجه چاق‌تر می‌شوند. اما در میان ویتامین‌ها ویتامین چاق کننده کدام است؟

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

چگونه ویتامین ها بر وزن تاثیر دارند

با این حال، اگر کمبود ویتامین دارید، افزایش وزن ممکن است دشوار باشد. کمبود تیامین و آهن با کم اشتهایی همراه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

کمبود روی می تواند شانس شما را برای افزایش وزن محدود کند. روی ممکن است به تحریک اشتها کمک کند. در نهایت، ویتامین های B با افزایش چربی بدن مرتبط هستند، اما هیچ مدرک محکمی مبنی بر افزایش وزن وجود ندارد.کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

آیا قرص زینک چاق کننده است؟

کمبود روی می‌تواند روی حس چشایی و بویایی اثر نامطلوب گذاشته و از این جهت موجب شود تا فرد تمایل کمتری برای غذا خوردن داشته باشد. زینک در فعالیت بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن نقش داشته و در تنظیم سوخت و ساز بدن نیز موثر است. اکثر افراد پس از مصرف قرص زینک یا قرص زینک پلاس دچار افزایش اشتها می‌شوند. در میان مواد معدنی به جرات زینک را تاثیرگذارترین عنصر در بهبود اشتها و افزایش وزن می‌توان دانست

لیست ویتامین هایی که باعث افزایش وزن می شوند

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

کدام ویتامین باعث چاقی میشود؟

ویتامین D

باعث چاقی و افزایش وزن میشود. کمبود این ویتامین باعث سستی استخوان ها و پوکی استخوان میشود. لذا براساس تحقیقات انجام گرفته ما می توانیم ویتامین D  را تحت عنوان ویتامین چاق کننده معرفی کنیم. غلات کامل، ماهی ساردین، تخم مرغ و شیر و نور آفتاب از مهم ترین منابع ویتامین D به شمار می روند. افراد چاقی که قصد کاهش وزن خود را دارن نیز نباید کمبود این ویتامین در بدن خود را نادیده بگیرند زیراکه در صورت بروز ضعف این ویتامین در بدن آنها دچار مشکلات حیاتی میشوند.ویتامین D برای افزایش وزن سالم مفید است. ویتامین D برای رشد استخوان‌های سالم ضروری بوده و از اینرو مصرف این مکمل‌ها می‌تواند برای افزایش وزن مفید باشد.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

ویتامین A

زنانی که سعی می کنند به راحتی وزن اضافه کنند، راه حل خود را در استفاده از ویتامین A یافته اند. ویتامین A از اعضای بدن محافظت کرده و به رشد سلولی کمک می کند. این ویتامین در ۲ نوع رژیم غذایی انسان موجود است: پروویتامین و از پیش ساخته شده. به طور معمول، ویتامین A از پیش ساخته شده در خوراکی های حیوانی مانند گوشت، ماهی و جگر وجود دارد. پروویتامین در بتاکاروتن است که معمولا در گیاهان یافت می شود و این حیاتی ترین محدوده ویتامین A است. وقتی ویتامین A به انرژی تبدیل نمی شود به چربی تبدیل می شود که منجر به چاقی می شود.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

ویتامین B

در موارد معدودی افراد به دلیل کمبود ویتامین B و آهن دچار افزایش وزن و اختلالات خوردن می شوند. به همین دلیل، داشتن انواع ویتامین مانند ویتامین B برای افزایش اشتها و مصرف مواد غذایی ضروری است و در نتیجه منجر به افزایش وزن می شود. فولات موجود در این ویتامین باعث افزایش وزن و تقویت عضلات می شود. علاوه بر این، فولات همچنین می تواند منجر به کاهش وزن در صورت کمبود آن در بدن شود. به این ترتیب افزایش ویتامین B در بدن در صورت عدم استفاده صحیح منجر به اضافه وزن می شود.

ویتامین سی

نوع عمده دیگری از ویتامین که منجر به افزایش وزن می شود ویتامین C است. مطالعات نشان داده اند که استفاده از ویتامین C غیرطبیعی می تواند به راحتی راه را برای افزایش وزن هموار کند. استفاده از ویتامین C می تواند باعث افزایش وزن شود. ویتامین C بر متابولیسم تاثیر می گذارد و در نتیجه منجر به افزایش وزن می شود.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

ویتامین B12

از دست دادن اشتها یکی از علائم کمبود ویتامین ب۱۲ است. این ویتامین فقط در منابع حیوانی یافت می‌شود. از این رو برای تامین آن حتما باید از مواد غذایی همچون گوشت قرمز، تخم مرغ، گوشت مرغ و ماهی استفاده کنید. به ویژه اگر گیاه‌خوار هستید ممکن است با کمبود این ویتامین مواجه باشید. در این صورت مصرف قرص ویتامین B12 به شما پیشنهاد می‌شود. ویتامین ب ۱۲ در صورتی که با کمبود آن روبرو باشید، یک ویتامین چاق کننده می‌تواند به حساب آید.

ویتامین B12 در منابع حیوانی مانند جگر، شیر، تخم مرغ و … یافت می شود. افراد گیاهخوار و افرادی که از پروتئین های حیوانی به مقدار کافی استفاده نمی کنند در معرض کمبود شدید ویتامین B12 می باشند. ویتامین B12 نقشی حیاتی در تکثیر سلول های بدن (خون سازی) و عملکرد دستگاه عصبی ایفا می کند و کمبود آن باعث کم خونی می شود.

این ویتامین باعث تامین انرژی و اکسیژن و پروتئین سلول ها می شود و کمبود ان رشد سلول ها را مختل می کند. کم خونی، کاهش وزن و احساس ضعف یکی از مهم ترین عوارض کمبود ویتامین B12 در بدن می باشد.

بنابراین یکی از راه های اضافه وزن بررسی بدن از نظر ابتلا به کمبود این ویتامین می باشد. به طوری که اگر لاغری فردی بر اثر کمبود ویتامین B12 به وجود آمده باشد با استفاده از دوز مشخصی از مکمل های ویتامین B12  با تجویز پزشک فرد می تواند وزن از دست رفته خود را جبران کند و چاق شود. جگر، شیر، پنیر، تخم مرغ و پروتئین های حیوانی از منابع غنی ویتامین B12 به شمار می روند.

ویتامین B9 (فولات)

فولات یکی از ویتامین های گروه B می باشد که به فولیک اسید نیز معروف است. فولات برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری است و کمبود آن فرد را دچار مشکلات و عوارض متعددی می کند. فولات موجود در مواد غذایی بر اثر جوشیده شدن و پخته شدن از بین می رود. همچنین ماندن غذا در دمای اتاق به مدت طولانی نیز باعث از بین رفتن فولات آن می شود.

چگونه وزن اضافه کنم

اگر اشتهای شما کم است، از پزشک خود بپرسید که آیا باید آزمایش خون انجام شود تا مشخص شود که آیا کمبود ویتامینی دارید که می تواند علت آن باشد یا خیر. به دنبال درمان برای شرایط پزشکی زمینه ای باشید.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

غذاهای پر کالری و غنی از مواد مغذی بخورید: مصرف غذاهای پرکالری و سرشار از مواد مغذی شانس افزایش وزن شما را افزایش می دهد. می توانید با اطمینان از اینکه روزانه سه وعده غذایی و دو تا سه میان وعده پرکالری می خورید، کالری دریافتی خود را به حداکثر برسانید.

اگر خوردن این تعداد وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها دشوار است، درست کردن شیک‌های پروتئینی و نوشیدن آن‌ها در زمانی که ممکن است تمایلی به خوردن یک وعده غذایی نداشته باشید می‌تواند مفید باشد. می توانید شیک های پروتئینی را به عنوان میان وعده یا حتی همراه با غذا مصرف کنید.

قرص آهن برای چاقی

آهن یک ویتامین چاق کننده نیست و اصلا در دسته املاح معدنی قرار می‌گیرد نه ویتامین‌ها. اما برخی شواهد مبنی بر اینکه می‌تواند در تنظیم سوخت و ساز بدن و چاقی و لاغری تاثیرگذار باشد وجود دارد. در منابع علمی قید نشده که قرص آهن می‌تواند منجر به چاقی شود. اما شواهد عینی بیانگر این هستند که این ماده معدنی ممکن است در بهبود اشتهای افراد اثر بگذارد. تیروئید به طور مستقیم با متابولیسم بدن سر و کار دارد. آهن عنصری است که برای فعال شدن هورمون‌های تیروئیدی ضروری به نظر می‌رسد. از این رو ممکن است چاق شدن پس از مصرف قرص آهن را بتوان به این عامل مرتبط دانست. البته دقت کنید که این میزان چاقی بسیار کم است و مکمل آهن را نمی‌توان یک قرص چاق‌کننده به حساب آورد.

ویتامین چاق کننده صورت

ویتامین و مواد معدنی مانند زینک سبب افزایش وزن و چاقی صورت میشود.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاق شدن

روزانه ۱ عدد مولتی ویتامین به همراه صبحانه یا هر وعده غذایی ناهار یا شام مصرف کنید.

از انواع مکمل هایی حاوی ویتامین استفاده شود.

یا قرص جوشان چاق کننده است؟

قرص جوشان ویتامین C به ویژه با افزایش وزن همراه است به این دلیل که روند سوخت و ساز بدن را آهسته می‌سازد. بنابراین، افرادی که دارای مشکلات مربوط به سوخت و ساز بدن می‌باشند، می‌توانند مکمل‌های سرشار از ویتامین C مصرف نمایند.
از سوی دیگر، اگر به منظور داشتن یک بارداری سالم، مایل به افزایش وزن هستید، در این صورت بایستی از ویتامین‌های دوران بارداری مصرف نمایید. این ویتامین‌های چاق کننده به منظور حفظ سلامت مناسب در طول دوران بارداری می‌باشند. مصرف ویتامین‌های بارداری قبل از و در طول دوران بارداری به کاهش خطر به دنیا آوردن نوزاد با وزن بسیار کم کمک می‌کند. با این حال، بایستی خاطر نشان شود که مصرف ویتامین‌های چاق کننده بارداری جهت افزایش وزن تنها در صورتی مؤثر است که شما باردار باشید. به طور مشابه، مصرف مولتی ویتامین‌ها مانند قرص جوشان ممکن است موجب افزایش وزن در بعضی افراد شود. با این حال، بر سر این مسئله هنوز هم بحث و جدل وجود دارد.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

اسید فولیک چاق کننده است؟

یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B که نام دیگر آن B9 است، اسید فولیک است. کمبود فولیک اسید در بدن ممکن است منجر به کم‌خونی شده و گلبول‌های قرمز خون را کاهش دهد. در برخی از منابع آمده است که فولیک اسید در افراد مبتلا به کمبود این ویتامین می‌تواند اشتها را تحریک کرده و تولید اسید معده را برای هضم غذا تحریک کند. اما در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

سخن آخر

در پاسخ به این پرسش که کدام ویتامین چاق کننده است می‌توان گفت که ویتامین‌ها چاق کننده نیستند زیرا هیچ کالری ندارند. چاقی زمانی به وجود می‌آید که فرد مقدار کالری که می‌سوزاند کمتر از مقدار کالری باشد که با خوردن غذاها دریافت می‌کند. اما بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی به طور غیر مستقیم در چاقی اثرگذارند. به ویژه اگر کمبود این ریزمغذی‌ها در بدن فرد وجود داشته باشد، با جبران این کمبود می‌توان بی‌اشتهایی را برطرف نموده و به چاق شدن کمک کرد.

چهار نوع ویتامین که باعث افزایش وزن می شوند باید بر اساس یک برنامه غذایی مصرف شوند. بسته به هدف بلند مدت وزن شما، استفاده از برخی ویتامین ها می تواند باعث افزایش وزن شود. اگر فردی هستید که سعی در کاهش وزن دارید، مدیریت صحیح مصرف ویتامین، هرگونه افزایش وزن اضافی را کم می کند.

کدام یک از ویتامین ها چاق کننده است ؟

دسته بندی تناسب اندام و تغذیه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرص چاقی
  • قرص چاقی ویتافیت
  • قرص چاقی صورت فت فیس
  • پودر و قرص چاقی گین آپ
  • قرص و کرم حجم دهنده بالا تنه
  • قرص و کرم حجم دهنده پایین تنه
محصولات مو
  • محلول ضد ریزش زاندروکس
  • قرص هیربرست
  • ماسک ترمیم کننده موی
محصولات پوستی
  • کرم بوتاکس و چین و چروک
  • کرم مرطوب کننده ابرسان
  • کرم روشن کننده رفع تیرگی
  • پیله ابریشم
  • دور چشم
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
ارسال پیام
1
مشاوره رایگان
در اسرع وقت پاسخ گو خواهیم بود.
سلام
می تونم کمکتون کنم ؟